Kerkbalans: vragen over het toezeggingsformulier Kerkbalans: vragen over het toezeggingsformulier
Wat moet ik invullen op het toezeggingsformulier
Je ontvangt een persoonlijk toezeggingsformulier of link in de mail, waarin je aangeeft:
  • Hoeveel je dit jaar wilt geven (op het formulier kun je zien hoeveel je vorig jaar gaf)
  • In hoeveel termijnen je wilt betalen
  • In welke maanden je wilt betalen
  • Op welke manier je wilt betalen
  • Als je voortaan digitaal wilt meedoen, vul dan je mailadres in
Wat is het verschil tussen de twee incasso-mogelijkheden
Als je er voor kiest om de bijdrage te betalen via een automatische incasso moet je kerk toestemming geven om het toegezegde (termijn) bedrag van je bankrekening af te schrijven. Je kunt hierbij aangeven of jouw toestemming alleen voor de bijdragen van dit jaar geldt. Of je kiest er voor dat de toestemming ook voor volgende jaren zal gelden.
Als je kiest voor incasso tot wederopzegging (meerdere jaren) blijft het bedrag en de gekozen betaalmaand(en) steeds hetzelfde. Totdat je aangeeft dat het bedrag mag worden aangepast of totdat je de machtiging intrekt.
Ik wil in 12 termijnen betalen. Wat moet ik doen?
Dat kan alleen als je kiest voor een automatische incasso tot wederopzegging. Omdat de actie Kerkbalans wordt gehouden in de tweede helft van januari is het niet mogelijk om in die maand een incasso te houden. Wil je toch in twaalf termijnen betalen, dan vragen we je om de termijn van de maand januari zelf aan ons over te maken. De betaalgegevens staan onderaan het toezeggingsformulier. Je kunt in dat geval ook gebruik maken van de QR code op je toezeggingsformulier. Vanaf volgend jaar kan er wel een incasso in januari voor jou worden gedaan.